Mitsubishi Lancer jest marką znaną w świecie motoryzacji i sportu od niemal dwóch dekad. Modele EVO bazują na słynnych rajdówkach, a ich różnicą jest w głównej mierze po prostu… tapicerka! Po zamontowaniu klatki bezpieczeństwa możemy z łatwością osiągać dobre wyniki w lokalnych rajdach. Dziesięć generacji modelu Lancer EVO nie wykazywało się pomiędzy sobą zasadniczymi różnicami – jedynie ostatnia, dziesiąta odsłona pochwalić się mogła całkiem nowym silnikiem MIVEC, zamiast wysłużonego 4G63T.
Przepis na udany samochód, prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni!
Każdy fan motoryzacji z łatwością wymieni cechy charakterystyczne każdego Mitsubishi Lancera Evo (zobacz). Są to:
- Napęd na cztery koła, umożliwiający pełną kontrolę nad torem jazdy
- Co najmniej 280 koni, zdolne katapultować pojazd z chwilą wciśnięcia gazu
- Niewielkie i lekkie nadwozie, bazujące początkowo na kompaktowym Mitsubishi Colt
Te cechy umożliwiły osiąganie spektakularnych zwycięstw w mistrzostwach WRC oraz pokrewnych dyscyplinach sportu.
Sedan zdolny do wielkich rzeczy
Pomimo pozornie topornego nadwozia, Mitsubishi Lancer jest w stanie stanąć w szranki z wieloma pojazdami o znacznie większej mocy. Precyzyjny układ kierowniczy ułatwia szybkie pokonywanie zakrętów, a świetne przeniesienie napędu dba o nieziemskie przyspieszenie. Pomimo przegrania z normami emisji spalin oraz opłacalnością przedsięwzięcia (koniec produkcji w 2016 roku), Evo zawsze pozostanie legendą świata motoryzacji oraz świata motorsportu.