Home of quattro Auta Wszystko o kultowej Toyotocie rajdowej

Wszystko o kultowej Toyotocie rajdowej

Toyota Celica Rally 1

Jeśli jesteś stałym czytelnikiem naszego bloga, to na pewno wiesz, że jesteśmy wielkimi fanami japońskich samochodów wyczynowych. W tym artykule będziemy mówić o samochodzie Toyota Celica Rally, który został wprowadzony na rynek w 1981 roku.

Celica jest kompaktowym samochodem i jest jedną z najlepiej sprzedających się marek w Japonii. Celica jest napędzana przez silnik 3S-GTE i jego wariant rajdowy posiada silnik inline four z turbodoładowaniem połączony z pięciobiegową skrzynią biegów 5S-GE z elektryczną blokadą opcjonalnie na pierwszym biegu. W tej serii artykułów skupimy się na wskazówkach dotyczących prowadzenia samochodu Celica Rally wraz z kilkoma ciekawymi faktami i informacjami na jego temat, więc bądźcie czujni!

Prędkość maksymalna Toyoty

Celica nigdy nie była znana ze swojej prędkości, ale z turbodoładowanym silnikiem, mogła z łatwością jechać do152 km/h na autostradzie. Wariant Celica Rally miał maksymalną prędkość 172 km. Wyścigowa wersja Celicy była znana z prowadzenia i samochód rajdowy nie był inny. Wersja rajdowa osiągała prędkość maksymalną 165 km/h. Celica Rally miała również prędkość maksymalną 178 km z silnikiem 5S-GE. Jazda Toyota Celica Rally była znana ze swojego prowadzenia, a jej silnik 5S-GE miał turbosprężarkę szerokopasmową z turbosprężarką twin-scroll i był sparowany z 5-biegową skrzynią biegów.

Toyota Celica Rally 1

Funkcje bezpieczeństwa w samochodzie rajdowym podczas jazdy Toyota Celica Rally

Samochód rajdowy Celica był wyposażony w podwójne przednie amortyzatory SACHS, przedni drążek stabilizacyjny i zawieszenie typu Mcpherson strut. Funkcje bezpieczeństwa samochodu rajdowego Celica obejmowały system zapobiegający blokowaniu kół, elektroniczny rozkład siły hamowania, sześć poduszek powietrznych, monitor ciśnienia w oponach i system kontroli trakcji.

Related Post