Przebita opona – wulkanizacja czy wymiana?

Uszkodzenie opony nie musi oznaczać konieczności zakupu nowej. W wielu przypadkach wystarczy wulkanizacja, czyli naprawa opony przeprowadzona w specjalistycznym zakładzie wulkanizacyjnym. Są jednak i takie uszkodzenia, które dyskwalifikują oponę z wulkanizacji.

Kiedy wulkanizacja – naprawa opony?


Proces wulkanizacji polega na produkcji, a także na sklejaniu ze sobą gumy.

Wulkanizacja stosowana jest głównie wtedy, gdy chodzi o naprawę opony, która została uszkodzona, na przykład przebita, przecięta.

Warto jednak pamiętać o tym, że metoda ta sprawdza się tylko w przypadku uszkodzeń punktowych występujących na czole czy na boku opony. Wtedy zakład wulkanizacyjny naprawia zniszczony fragment opony.

Kiedy wymiana opony na nową?


Z drugiej jednak strony wulkanizację nie zawsze rekomendują specjaliści z takich serwisów jak Nord Auto Volvo Olsztyn. Metoda ta nie jest stosowana przy uszkodzeniach większych, a także przy wybrzuszeniach na boku opony. Dodatkowo, nie zaleca się wulkanizowania opon mających wyższe indeksy prędkości – 240 km/h.

W takich sytuacjach wulkanizator wskaże, że lepszym rozwiązaniem z punktu widzenia bezpieczeństwa będzie zakupienie nowej opony.

Warto również zaznaczyć, że wulkanizacja, zwłaszcza na zimno, może zmniejszyć trwałość opon, dlatego i tak trzeba będzie prędzej przeznaczyć je do wymiany.